Sunday, August 23, 2015

Πρώτη μέρα στο σχολείο- Δραστηριότητες γνωριμίας

Μου αρέσει η πρώτη μέρα που επιστρέφουν τα παιδιά στο σχολείο να πραγματοποιούμε μαζί με τους μαθητές πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες για γνωριμία με τους νέους συμμαθητές και τον εκπαιδευτικό. Κάποιες δραστηριότητες που κάνω συνήθως με τους μαθητές μου είναι οι ακόλουθες:

1. Στεκόμαστε σε κύκλο και με τη σειρά ο κάθε μαθητής λέει το όνομά του με όποιο τρόπο θέλει. Κάποιοι μπορούν να το πουν τραγουδώντας, φωνάζοντας, χοροπηδώντας κλπ και τα υπόλοιπα παιδιά πρέπει να επαναλαμβάνουν ότι είπε ο συμμαθητής τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
2. Το κάθε παιδί ρίχνει την μπάλα προς κάποιο συμμαθητή του λέγοντας ταυτόχρονα το όνομά του. Αν η μπάλα πέσει τότε θα πρέπει να αρχίσουμε ξανά από την αρχή.
3.  Η σιωπηλή γραμμή: Ο εκπαιδευτικός θέτει κάποιο κριτήριο με το οποίο τα παιδιά πρέπει να φτιάξουν ομάδες. Όποιο παιδί τηρεί αυτό το κριτήριο μπαίνει στη σειρά/ομάδα χωρίς να μιλά. π.χ. όποιο παιδί ξέρει αγγλικά να μπει στη σειρά.
4. Επιτρέπουμε στα παιδιά να συνεργαστούν μεταξύ τους και να φτιάξουν τα ίδια ομάδα με όποιο κριτήριο θέλουν. Στη συνέχεια ανακοινώνουν τα κριτήρια με τα οποία δημιούργησαν την ομάδα τους.
5. Ο εκπαιδευτικός κρατάει ένα μπoλ με σοκολατένιες καραμέλες M&M. Κάθε μαθητής παίρνει μια καραμέλα. Ανάλογα με το χρώμα της καραμέλας που έχει πάρει το κάθε παιδί θα πρέπει να απαντήσει την αντίστοιχη ερώτηση:
κ    κόκκινο - πες κάτι για χτες  
      πορτοκαλί- πες κάτι στο οποίο είσαι καλός/η
      κίτρινο:πες κάτι από την παιδική σου ηλικία
      μπλε: πες ένα πράγμα που δεν αποχωρίζεσαι ποτέ
      καφέ:πες κάτι που έμαθες την προηγούμενη βδομάδα
      πράσινο: πες κάτι που σου αρέσει να παρακολουθείς
      Οι δηλώσεις μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το τι επιθυμεί ο εκπαιδευτικός να παρουσιάσουν τα παιδιά. 
6. Οι μαθητές παίρνουν χρωματιστά χαρτάκια στις οποίες κάθε παιδί γράφει ένα πράγμα για το οποίο είναι ενθουσιασμένο, ένα πράγμα για το οποίο νιώθει νευρικότητα και ένα πράγμα που θέλει να μάθει τη φετινή σχολική χρονιά. Διπλώνουμε τα χαρτάκια και τα βάζουμε όλα μαζί σε σακουλίτσα. Ο εκπαιδευτικός αφήνει κάθε μαθητή να επιλέξει στην τύχη ένα χαρτάκι το οποίο διαβάζει δυνατά και προσπαθεί να μαντέψει ποιος συμμαθητής του το έχει γράψει.
7. Το ψέμα: Οι μαθητές με τη σειρά στέκονται στην ολομέλεια της τάξης και κάνουν δύο δηλώσεις που ισχύουν για τους ίδιους και μια δήλωση που δεν ισχύει. Οι συμμαθητές τους θα πρέπει να μαντέψουν ποια δήλωση είναι η ψέμα.
8. Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Ο εκπαιδευτικός κρατάει την άκρη της κλωστής από μαλλί και πετάει το υπόλοιπο μαλλί σε κάποιο μαθητή. Αυτός κρατάει ένα σημείο της κλωστής και στη συνέχεια πετάει το υπόλοιπο μαλλί σε κάποιο άλλο συμμαθητή του. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι όλα τα παιδιά να κρατάνε κλωστή από το μαλλί και να έχει δημιουργηθεί ένα πλέγμα. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει ότι αυτή είναι η τάξη μας και όλοι αποτελούμε μέρος αυτής της τάξης. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός ζητά από κάποιους μαθητές να αφήσουν το κομμάτι από το μαλλί που κρατάνε και τότε βλέπουν ότι το πλέγμα καταστρέφεται. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει ότι το ίδιο θα συμβεί και στην τάξη μας αν κάποια παιδιά δεν είναι μέρος της ομάδας. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να ενισχύσουμε τη συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές της τάξης. 
9. Οι μαθητές γράφουν ένα μικρό ποίημα για τον εαυτό τους.
1.       Μου αρέσει (3 πράγματα…)
2.       Δεν μου αρέσουν (3 πράγματα)
3.       Λέξεις που με χαρακτηρίζουν (3 λέξεις)
4.       Ένα μέρος που θα ήθελα να επισκεφτώ…
5.       3 έργα που έχω δει….

10. Γραπτή εργασία: Τα παιδιά παίρνουν ένα φύλλο εργασίας όπου γράφουν λίγα λόγια για τον εαυτό τους. Πιο κάτω παρουσιάζονται κάποια φύλλα εργασίας που έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν για να γράψουν οι μαθητές λίγα λόγια για τον εαυτό τους. 







0 comments:

Post a Comment