Thursday, July 30, 2015

Animation με αντιπολεμικό μήνυμα

Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της λέξης πόλεμος αφού συνήθως στο σχολείο παρουσιάζουμε τις πολεμικές συρράξεις στις οποίες έχει εμπλακεί η χώρα μας μέσα σε ένα εορταστικό κλίμα (κυρίως αν η χώρα μας έχει αναδειχτεί ο νικητής!). Είναι καιρός να αρχίσουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να καταλάβουν ότι ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι και τα παρακάτω βίντεο μπορούν να αποτελέσουν αφόρμηση για μια ωραία συζήτηση...




OSCURO CARDINAL from adrianguerra on Vimeo.

(Sinopsis)
Μετά από ένα κουραστικό ταξίδι στην εξοχή, δύο παιδιά με τον πατέρα τους φτάνουν στον καινούριο τους σπίτι. Τα παιδιά ανυπομονούν να παίξουν και τρέχουν προς τους αγρούς παίζοντας "πόλεμο".  Εκεί συναντούν ένα παλιό εγκαταλειμμένο τανκ. Όταν ανεβαίνουν στο τανκ περίεργα πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν και τα παιδιά μαθαίνουν τι σημαίνει πόλεμος στην πραγματικότητα.

Σημεία προς συζήτηση:
1λεπτό και 14 δευτερόλεπτα: Πού πηγαίνουν οι ήρωες της ιστορίας; Από που το συμπεραίνετε;
Πώς είναι η φύση στην αρχή; Τι συναισθήματα σας προκαλεί;

3λεπτά και 49 δευτερόλεπτα: Τι νομίζετε ότι είναι αυτό που ανακάλυψαν; Ακούστε την μουσική; Πώς διαφοροποιείται τώρα η μουσική; τι συναισθήματα σας προκαλεί;

5ο λεπτό και 50 δευτερόλεπτο: Πώς αλλάζει το σκηνικό (μουσική, ήχος, χρώματα); Πού βρισκόμαστε;

6λεπτό και 4 δευτερόλεπτα: Οι μαθητές δίνουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία





The girl in the war (Το κορίτσι στον πόλεμο)



Σημεία που μπορούμε να συζητήσουμε με τους μαθητές μας

- Να δώσουν ένα δικό τους τίτλο
- Σταματούμε το βίντεο στο 19ο δευτερόλεπτο και ζητούμε από τους μαθητές να κάνουν υποθέσεις γύρω από το θέμα του βίντεο που θα δουν.
- Με ποιο τρόπο θυμάται ο ήρωας το παρελθόν;
- Σταματούμε το βίντεο στο 43ο δευτερόλεπτο και  ζητούμε από τους μαθητές μας να μας πουν λόγους για τους οποίους η κοπέλα φεύγει. Πού να πηγαίνει άραγε; Υπάρχει κάποια ένδειξη στο βίντεο που να μας καθοδηγεί; Θέλει να φύγει η κοπέλα;
- Σταματούμε το βίντεο στο 49ο δευτερόλεπτο. Εδώ θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια γραπτή εργασία π.χ. ένα γράμμα προς τον αγαπημένο της ή ίσως το ημερολόγιο που μπορεί να κρατούσε η νεαρή γυναίκα.

-Σταματούμε το βίντεο στο 1 λεπτό και 7 δευτερόλεπτα. Ζητούμε από τα παιδιά να μπουν στη θέση του ήρωα. Ποιος τηλεφώνησε; Τι σας είπε; Πώς νιώθετε; Τι θα κάνετε;

-Σταματούμε το βίντεο στο 1 λεπτό και 39 δευτερόλεπτα. Πώς νιώθει ο ήρωας; Πώς το καταλαβαίνετε;
- Τέλος. Πώς η φύση αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα του ήρωα.

Γραπτές εργασίες:
- Να γράψουν την ιστορία από τη σκοπιά του ήρωα
- Να γράψουν γράμματα που πιθανόν να αντάλλαζαν οι δύο ήρωες.
- Να γράψουν το διάλογο ανάμεσα στο άτομο που τηλεφώνησε για να πει τα δυσάρεστα νέα και στον ήρωα.
- Να γράψουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία (ίσως ένα ευχάριστο τέλος).




Germans in the Woods



Η ανάμνηση του Joseph, ενός ενενηντάχρονου άντρα, βετεράνου του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου μιας μέρας κατά τη διάρκεια του πολέμου. O Joseph περιγράφει πώς πυροβόλησε και σκότωσε ένα νεαρό Γερμανό. Στο δεύτερο μισό του βίντεο ο Joseph περιγράφει τα συναισθήματα που του προκάλεσε αυτή του η πράξη αλλά και την επίδραση που είχε στη ζωή του. 

Δυστυχώς για το πιο πάνω βίντεο θα πρέπει να κάνουμε εμείς την μετάφραση.




Beyond the Lines




Σημεία που μπορούμε να συζητήσουμε με τους μαθητές μας

37'' Έχετε παρατηρήσει κάτι παράξενο;
1΄55΄΄ Ποιος μπορεί να είναι ο στρατιώτης και τι σχέση μπορεί να έχει με τα παιδιά;
Τι αντιπροσωπεύουν άραγε όλες αυτές οι κόλλες;
3΄55΄΄ Τι νομίζετε ότι θα γίνει στη συνέχεια;
Τέλος  - Τελικά ποιος ήταν ο στρατιώτης στη μάχη; Πώς νομίζετε ότι νιώθει ο παππούς σήμερα για όλα όσα έζησε στον πόλεμο; Από που το καταλαβαίνετε;  Τι νιώθει η γιαγιά και για ποιο λόγο; Τι συμβολίζει άραγε ο τρόπος που έκλεισε το μπαούλο; Γιατί ο παππούς βρισκόταν στη σοφίτα με τα παιδιά; Για ποιο λόγο ο παππούς ήθελε να δείξει στα εγγόνια του πράγματα και γράμματα από τον πόλεμο;

Γραπτή εργασία:
Οι μαθητές γράφουν ένα γράμμα που θα μπορούσε να είχε στείλει ο παππούς από το μέτωπο.





0 comments:

Post a Comment